Omalle markkina-alueelle antaminen

February 9, 2007

Tämä malli poikkeaa tarkalle kohderyhmälle antamisesta. Tässä mallissa yritys antaa kaikille itseään ympäröiville toimijoille.

Yrityksen on annettava siten, että sen tarjoama tavoittaa kaikki mahdolliset tahot, eikä vain kilpailijoita. Tässä on varmasti käytettävä markkinoinnin ja viestinnän keinoja. Jos annettavaa tietoa ei markkinoida, se tavoittaa vain kilpailijat ja kilpailijoilla työskentelevät, yritykselle potentiaaliset työntekijät. On mahdollista, että kilpailijat poimivat yrityksen ajatuksista ja prosesseista parhaat palata ja integroivat ne omiinsa. Ainut hyöty tästä on mahdollinen kilpailijoiden ihailu. Tieto on myös markkinoitava sidosryhmille, omille asiakkaille ja pontentiaalisille asiakkaille.

Vain yleisesti ja yhteisesti kaikille jaettu tieto voi palvella lähettäjäänsä.
sog4.jpg

Advertisements
%d bloggers like this: