Liikkeen ohjaaminen

May 6, 2007

Antamisen tarkoitus on synnyttää liike. Yrityksen kyky synnyttää antamisstrategialla liiketoimintaa riippuu yrityksen kyvystä syntynyttää liikkeestä toimintaa. Tässä joitain toiminnan muotoja, esimerkiksi freemium-strategiaa käytettäessä.
sog17.jpg
1. Liikkeen ohjaaminen epäonnistuu. Asiakas ottaa vastaan lahjan, mutta ei muuten muuta käyttäytymistään tai mielikuvaansa lähettäjästä.

2. Mielikuva yrityksestä muuttuu, mutta asiakkaan käyttäytyminen ei muutu.

3. Asiakkaan käyttäytyminen muuttuu ja hän hakeutuu esimerkiksi maksullisten lisäpalveluiden käyttäjäksi tai mainonnan kautta kumppaneiden palveluihin.

4. Asiakas haluaa osallistua yrityksen tuotteen tai palvelun kehittämiseen ja markkinointiin.

Advertisements

3 Responses to “Liikkeen ohjaaminen”

  1. Toni Paloheimo Says:

    Ehkä lisäksi voisi ottaa sen vaihtoehdon, että asiakas välittää tietoa näkemästään ja kokemastaan eteenpäin (word-of-mouth), eli markkinoi yritystä.

  2. Miikka Says:

    Ajattelin, että sana-suusta -markkinointi kuuluu ryhmään 4, joka on antajalle sitä kaikkein arvokkainta toimintaa.

  3. Toni Paloheimo Says:

    No niin. Sinnehän se. Mun kannattaa ensi kerralla lukea teksti vihoviimeiseen sanaan saakka ;)


Comments are closed.

%d bloggers like this: