Keksi kuvitteellinen yritys!

May 9, 2007

Antamisen strategiaa voisi testata simuloimalla sitä erilaisten yritysten käyttöön erilaisilla toimialoilla. Tarvitsemme siis kuvitteellisia esimerkkiyrityksiä!

Yksi esimerkki voisi olla vaikka “Suuri Mediakonserni”, ja toinen voisi olla “Parturikampaamoketju”.

Keksi lisää esimerkkejä!

Esimerkkiyrityksen tulee olla mikä tahansa “tavallinen”, iso tai pieni firma, joka ei tällä hetkellä käytä antamista strategianaan.

Advertisements

2 Responses to “Keksi kuvitteellinen yritys!”

  1. PerttuT Says:

    Autot. Autovalmistajat. Autovuokraamot. Erilaiset Car-Sharing Clubit.

    Eivät todellakaan käytä antamisstrategiaa mielestäni millään tavalla. Kaikesta laskutetaan ja ihmiset ovat tyytyväisiä. Voisiko tuota mallia muuttaa toisinpäin? Esimerkiksi noiden Car-Sharing (yms) klubien kanssahan voisi ajatella, että asiakas saisikin kuukausittain ilmaista ajoaikaa vaikka puoli päivää, mutta se tapahtuisi sponsoroidulla autolla ja siinä samalla sitoutuisi sitten vaikka vastaanottamaan mainoksia puhelimeensa. Ylipäätään ajatuksena se, että auton käytöstä tulisi perushyödyke ja maksaminen tapahtuisikin käytön perusteella ja mahdollisesti sen mukaan millaisen varustelutason haluaa ja haluaako että autonsa kyljensä on mainoksia tjms.

  2. Miikka Says:

    Autovuokraus ja autoyhteisöt ovat minusta äärimmäisen hyvä esimerkki antamisstrategian mahdollisuuksista.

    Tuntuu siltä, että me kuluttajat olisimme halukkaampia kokeilemaan uusia toimintamalleja kuin vuokrausyritykset.


Comments are closed.

%d bloggers like this: