Markkinointi&Mainonta: Antamisen strategia

May 25, 2007

Kolumni Markkinointi&Mainonta-lehden numerossa 18/2007:
mm.jpg

Advertisements

4 Responses to “Markkinointi&Mainonta: Antamisen strategia”

  1. PerttuT Says:

    Mahtavaa! Komea tiivistys siitä mistä oikein kyse. Lanseerausstrategiana tehokas, liiketoimintamallina vaikea. Menetelmänä joka tapauksessa erittäin kiinnostava.


  2. Teillä hyvä ja hyödyllinen blogi teillä. Toivottavasti jossain vaiheessa voitaisiin tehdä yhteystyötä, koska ”antamisstrategia”- visio on nuorta suomalaisessa peliteollisuudessa. Tulevaisuudessa tulemme ainakin toteuttamaan sitä Snowflake Studiosin tuotteissa.

  3. Miikka Says:

    Antamisstrategialle löytyy varmasti monenlaista käyttöä pelien markkinoinnissa ja kehittämisessä.

    Esimerkiksi pelien ilmaisuus on varmaankin jossain vaiheessa enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja jotta tämä olisi mahdollista, halutaan yritykset mainonnan ja tuotesijoittelun muodossa mukaan jakamaan kustannuksia.

    Mutta myös yrityksille on annettava. Ei pelkkää mainostilaa seinältä, vaan syvää kumppanuutta, jossa yritys pääsee vaikuttamaan pelin luonteeseen.

  4. PerttuT Says:

    Suomalaisena esimerkkinä muuten Smilehouse ja Wosbee.com on aika hyvä esimerkki antamisstrategiasta käytännössä. Perustuote (verkkokauppa) annetaan ilmaiseksi, koska tavoitteena on että yhä useampi verkkokauppias kasvaisi niin isoksi että haluaisi Smilehousen järempiä tuotteita ja integrointeja muihin tietojärjestelmiin.


Comments are closed.

%d bloggers like this: