Antamisstrategian 3 teesiä

October 11, 2007

1) Nopein tie muutokseen käy asiakkaiden kautta.

Yritys on sitä, miltä se näyttää. Yritys on yhtä kuin asiakkaiden, työntekijöiden, kilpailijoiden ja omistajien kuva yrityksestä. Ja siksi yritys pystyy nopeimpiin muutoksiin, kun se antaa sidoryhmien tehdä muutostyön puolestaan. Palkaksi tästä yrityksen on annettava heille kaikki mitä he haluavat.
Lisää aiheesta…

2) Antaminen synnyttää liikkeen.

Antamalla yritys pystyy synnyttämään liikettä paremmin kuin millään muulla keinolla. Yrityksen on uskallettava antaa jotain arvokasta ja syntynyt liike on osattava ohjata tuottamaan jotain vielä arvokkaampaa.
Lisää aiheesta…

3) Yrityksen on opittava käyttämään kaasumaista omaisuutta.

Ihminen ei osaa arvioida kaiken omaisuutensa rahallista arvoa. Esimerkiksi mielipiteiden, ideoiden tai sosiaalisten suhteiden arvoa rahassa on vaikea laskea. Yritys voi antaa ihmiselle jotain “kiinteää” ja ihminen voi maksaa lahjan “kaasumaisella” omaisuudella. Yrityksen on sitten osattava muuttaa tuo kaasu takaisin kiinteään olomuotoon.
Lisää aiheesta…

Advertisements
%d bloggers like this: