Kuka tappaa Britney Spearsin?

January 7, 2008

“Mitä jos Britney Sprears kuolee ja mediaa syytetään.
Tuleekohan siitä uusi Diana?”

“Niin. Kukakohan silloin on syyllinen?
Mistäköhän se media saa tulonsa?”

“Niiden uutisten lukijoilta. Mutta minä en
ainakaan ole ostanut yhtään lehteä Britneyn takia.”

“Mutta oletko käynyt Ilta-Sanomien, Peoplen tai
vaikka Perez Hiltonin sivuilla?”

“Olen, mutten ole maksanut
niistä tietenkään mitään.”

Verkkopalvelu antaa uutisen meille ilmaiseksi ja me annamme vastalahjana itsemme. Jokainen käyntimme on liike-energiaa, jonka saitin omistaja voi ohjata eteenpäin kumppaneiden palveluihin. Näin sinun tekemisesi muuttuu rahaksi muille.

Jokainen liikkeemme verkossa on valinta, jolla on oma sosiaalinen ja taloudellinen jalanjälkensä.

Advertisements

One Response to “Kuka tappaa Britney Spearsin?”


  1. Käynti Ilta-Sanomien verkkosivulla ei tuota kenellekään kassavirtaa, ellei kävijä kiinnostu jostakin verkkosivuilla olevasta mainoksesta ja osta mainoksessa esiteltyä tuotetta.

    Mainonta on aina ampunut harhaan. Luin juuri jostakin, että postiluukkuihin jaettavia mainoksia oli löytynyt suuri määrä roskiksesta. Jakelija ei ollut jakanut niitä, mutta otti jakelupalkkion. Jos hän olisi jakanut ne, luultavasti suurin osa olisi kuitenkin päätynyt roskikseen.

    Mainonnan hyödyt ovat uskon, toivon, pelon ja kauhun asiaa. Yritys ei uskalla olla mainostamatta, kun kilpailijakin mainostaa. Kukaan ei kuitenkaan tiedä, miten paljon kassatuloa kertyy mainonnasta aiheutuvien menojen katteeksi.

    Netti on fiksumpi media, joten sen kautta myymiseen tulisi kehittää fiksumpia menetelmiä. Bannerit, joista eräät suorastaan hyökkäävät kimppuun, kiinnittävät toki huomiota, mutta eivät nekään saa ostamaan. Tunnettuudesta ei ole hyötyä, jos se ei johda ostopäätöksiin. Tarvitaan parempaa.

    Netin tärkein ominaisuus on ohjelmoitavuus, jota ei vielä riittävästi ymmärretä.

    Jos Ilta-Sanomien tai muiden sanomalehtien bannerien sijaan esimerkiksi jollekin harrastajaryhmälle luodaan verkkopalvelu, siinä tuotteiden myynti on osa palvelua. Tästä palvelusta asiakas on halukas jopa maksamaan. Sitä ei tarvitse antaa ilmaiseksi, vaan se tuottaa kassatuloa itsessäänkin.


Comments are closed.

%d bloggers like this: